Biblioteka dla każdego. Łódź, Gdynia, Kraków, Bergen – różne miasta, wspólna idea. Zwiększenie dostępu do kultury – modelowe rozwiązania polskie i norweskie

Aktualności

Magia się udała – zmieniliśmy Polankę w wiedźmińską wioskę!

Od południa aż do zachodu słońca bawiliśmy się na Polance Redłowskiej w Wiosce Wiedźmina – na pełnym atrakcji wydarzeniu kierowanym do wszystkich mieszkanek i mieszkańców Gdyni oraz okolic. Na odwiedzających...

Tegoroczna Przystań Książki zamknęła swoje podwoje z przytupem – w finałowym wydarzeniu można było spotkać się z Arturem Andrusem, wszechstronną osobowością sceniczną, autorem książek i poezji. Rozmowę dotyczącą ogólnych, życiowych...

Nie od dziś wiadomo, że najlepszym sposobem na poznanie kultury innego kraju jest podróżowanie. Naszą podróż zaczęliśmy 14 sierpnia na naszym stoisku plenerowym w Stefie Błonia (Al. 3 maja 55,...

W każdą sobotę sierpnia, w godz. 13-19 spotykamy się na Rajskim Stoisku w Plenerze, znajdującym się w Strefie Błonia (al. 3 maja 55) w Krakowie. W sobotę 7 sierpnia przygotowaliśmy...

Jeśli mieszkasz w Krakowie lub akurat tu przywiodą Cię wakacyjne wyprawy to zapraszamy do odwiedzenia naszego Stoisku w Plenerze! W każdą sobotę sierpnia będziemy mieli okazję spotkać się, poznać, porozmawiać...

Przez cały najbliższy rok Biblioteka Miejska w Łodzi oferuje migrantom przebywającym na terenie Łodzi bezpłatne porady specjalisty. Konsultacje będą dotyczyły najważniejszych aspektów funkcjonowania w obcym kraju. Obcokrajowcy uzyskają wsparcie...

Niedawno odbył się pierwszy spacer po Gdyni zorganizowany z myślą o nowych, zagranicznych mieszkankach i mieszkańcach naszego miasta. Zwiedzaliśmy zatem miejsca tak istotne z punktu widzenia historycznego, kulturowego, jak również...

W ubiegłym tygodniu odbyło się pierwsze spotkanie z językiem polskim dla cudzoziemców w ramach projektu „Biblioteka dla każdego”. O godz. 15:00 w Bibliotece Gdańskiej w Łodzi zebrała się czternastoosobowa grupa...

W minioną sobotę na plaży w Śródmieściu czekały do namalowania wakacyjne murale! A mogło się na nich znaleźć po prostu wszystko – granicą była tylko powierzchnia do zamalowania oraz wyobraźnia....